A hazai kkv-k kutatják a piaci lehetőségeket. Tízből négy vállalkozás akarna új piacot megnyerni a már meglévő termékeivel, az év kezdetéhez képest pedig több mint kétszer annyian gondolkodnak új árucikk vagy szolgáltatás piacra dobásán.
A vállalkozások életében a fejlesztés, az újra való törekvés nélkülözhetetlen, ha lépést akarnak tartani a fogyasztók gyorsan változó elvárásaival. A vállalatok nyitottan állnak az újdonságokhoz, és keresik a lehetőségeket.
A kkv-k piacbővítési szándékai jelentősen megváltoztak az elmúlt negyedévben. Tízből négy vállalkozás szeretne új piacokat meghódítani meglévő termékeivel vagy szolgáltatásával, és év elejéhez képest több mint dupla annyian gondolkodnak új termék bevezetésében (37%). Utóbbi esetében ilyen magas arányra mindössze egyszer volt példa az index tizenkét éves történetében. Ismeretlen vizekre azonban nagyon nehezen eveznek, hiszen a profilváltás továbbra sem jellemző a szektorban.
Új termékeket dobna piacra a kereskedelem
A tevékenységi kör erősen befolyásolja a piacbővítési terveket. Míg a kereskedelemben az új termék bevezetése, az iparban pedig az új piacra való belépés a trendszerű, addig a szolgáltató és a mezőgazdasági szegmens nem szándékoz sem új terméket előállítani, sem másik piac után nézni.
A kiskereskedelmi forgalom júliusban – a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt – 4,2 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának eredményét. A kiskereskedelmi forgalom tehát dinamikusan növekszik, amihez elengedhetetlen a fogyasztói igények nyomon követése, a folyamatos fejlesztés. Ezzel szemben a hazai agrárium a hagyományokra épül, nehezen vált, így nem meglepő, hogy ők kevésbé nyitottak az újdonságokra.