Részvényárak vs. társadalmi értékek

társadalmi értékek
 

Részvényárak vs. társadalmi értékek

A részvényárakon kívül, a társadalmi értékek megteremtése is számít

A részvényesi érték mellett manapság már egyre kiemeltebb szerepet kap a társadalmi és környezeti értékteremtés a cégek életében. Ennek érdekében a Capital Communications stratégiai kommunikációs ügynökség impact branding néven új kommunikációs szolgáltatásba fogott. Az ügynökség a befektetők által egyre nagyobb körben alkalmazott impact investing célját és elvárásait ültette át a branding és a vállalati kommunikáció szegmensébe.

A Capital Communications új szolgáltatása eleget tesz annak a globális trendnek, amely középpontba helyezi a márkák, a vállalatok és a szervezetek társadalmi, környezeti, ökológiai és etikai hűségét. Az ebben a szektorban végzett, eddigi szerteágazó gyakorlatot a Capital Communications egy releváns tevékenységbe integrálta, amit impact branding néven nevezett el. Az új szolgáltatás egyensúlyban van, és messzemenően figyelembe veszi az ENSZ által 2015-ben meghirdetett Fenntartható Fejlődési Célokat.

„Napjainkban a fogyasztók, a befektetők, a vállalatok dolgozói és egyéb érintettjei, valamint a közvélemény egyre inkább elvárják a vállalatoktól és a márkáktól, hogy szerepet vállaljanak a globális környezeti és társadalmi problémák megoldásában, hogy ezáltal egy jobb világot építhessünk. Míg a vállalatok életében húsz évvel ezelőtt elsősorban a részvényesi értékteremtés volt a meghatározó, ma egyre inkább a társadalmi és környezeti értékteremtés kerül középpontba – hangsúlyozta Hegyi Gábor, a Capital Communications alapító-ügyvezető igazgatója, a Világkommunikációs Fórum (WCF) szervezőbizottságának tagja, előzőleg társelnöke. „Ezt az elvárást jól alátámasztja, hogy többek között az amerikai Fortune magazin 2015 óta évente „Change the World” listán rangsorolja azokat a vállalatokat, akik a legtöbbet tettek azért, hogy a világ jó irányba változzon. A Capital Communications az impact branding szolgáltatás keretében egyrészt segíti a vállalatokat abban, hogy a számukra legalkalmasabb és az alaptevékenységükhöz legjobban illő társadalmi és környezeti problémák megoldásában vegyenek részt, másrészt megtervezi és lebonyolítja az ehhez kapcsolódó márkaértéket növelő integrált kommunikációs kampányokat” – bővítette ki mondandóját Hegyi Gábor.

„Az impact branding egy teljesen új területe a vállalati- és márkakommunikációnak, amely a legégetőbb globális problémák megoldásába vonja be a vállalatokat, és ezáltal növeli a vállalat és a vállalati márkák értékét – emelte ki Paul Mackintosh, a Capital Communications vállalat vezető tanácsadója. „Befektetői oldalról az impact investing képviselői már felismerték és alkalmazzák ezt a megközelítést a befektetési és pénzügyi területen. A Capital Communications a pénzügyi és vállalati kommunikációban megszerezett több évtizedes tapasztalatára építve, ezt a megközelítést kiterjesztette a branding, a vállalati identitás, a vállalati kommunikáció és a társadalmi felelősségvállalás területére, és mindezt egy holisztikus rendezőelv alapján impact branding néven egy szolgáltatásba integrálta” – gördítette tovább gondolatmenetét Paul Mackintosh.

Teteje