Nélkülözhetetlen tanácsok az ünnepi online kampányhoz

 

Nélkülözhetetlen tanácsok az ünnepi online kampányhoz

Az ünnepek nem csak magánemberként okozhatnak kihívást a megfelelő ajándékok kiválasztása és beszerzése miatt. A webáruházakat üzemeltető vállalkozóknak mások ajándékigényeiről is gondoskodniuk kell. Sőt, minél nagyobb szeletet szeretnének kiharapni maguknak a karácsonyi vásárlási lázból, annál ügyesebb és kreatívabb kampányokkal és praktikákkal kell előrukkolniuk. Szakértőnk négy tippet is ad, hogy minél szebb legyen a 2017-es karácsonyi szezon!

Mondhatni, ez az ünnepi időszak egyik legnagyobb kihívása számukra. A lehetőség hatalmas, hiszen emberek tízezrei keresnek ajándékokra és boltokra, ahol be lehet szerezni őket. A reklámzaj hatalmas, a verseny pedig még kiélezettebb az év végi leárazásoknak köszönhetően. Ezért most összegyűjtöttünk néhány igazán hasznos tippet és kampányötletet, ami megkönnyítheti olvasóink dolgát a 2017-es ünnepi időszakban.

Adjunk ünnepekhez köthető kulcsszavakat a termékleírásokhoz!

Mivel Magyarországon messzemenően a Google a legnépszerűbb keresőmotor, így a potenciális vásárlók több mint kilencven százaléka itt fog mindenre keresni a karácsonyhoz köthetően. Ilyenkor pedig az átlagosnál is nagyobb organikus forgalom érkezik az oldalakra. Ahhoz, hogy a fogyasztók könnyebben rátaláljanak a termékekre, és azok jobb helyezést is érhessenek el az ünnepekkel kapcsolatos kifejezésekre, érdemes a termékoldalak ún. meta-tagjeit karácsonyspecifikussá tennünk.

 

Ez azt jelenti, hogy a Google számára könnyedén értelmezhető meta-leírásokban olyan szavakat és kifejezéseket helyezünk el, mint a „tökéletes ajándék férfiaknak” vagy a „karácsonyi válogatásunkból”. Így, amikor az elhelyezett szavakhoz vagy kifejezésekhez köthető témákra keresnek az emberek, a mi termékünk is előkelőbb helyen szerepelhet.

Milyen kulcsszavakat érdemes elhelyezni? Ötletekért legegyszerűbb a Google Trends-hez vagy a Google Keyword Plannerhez fordulunk. Itt a karácsonyi és ünnepi kifejezéseket kombinálhatjuk saját termékeinkre, célcsoportunkra és piacunkra jellemző kifejezésekkel, és megnézhetjük, melyekre keresnek a legtöbben. Érdemes kiindulni abból, hogy Google Search Console segítségével megnézzük, eddig milyen kifejezésekre szerepeltünk jól, majd ezeket kombináljuk karácsonyra jellemző kulcsszavakkal.

Készítsünk olyan ünnepi tartalmakat, amelyek megkönnyítik vásárlóink dolgát!

Az emberek természetesen nemcsak konkrét ajándékokra keresnek karácsonykor, hanem ajándékötletekre is, akár teljesen pontatlanul és elképzelések nélkül. Ebből is előnyt kovácsolhatunk, hogyha blogunkra releváns bejegyzéseket készítünk. Szerencsére támaszkodhatunk forgalmi adatainkra is, innentől pedig már tényleg gyerekjáték az egész. Nézzük meg, mely termékeink vagy terméktípusaink voltak a legkeresettebbek az előző években, majd ismét végezzük el kulcsszókutatásunkat Trends és Keyword Planner segítségével, hogy kiderítsük, mire keresnek e termékek kapcsán az emberek az ünnepek alatt.

Ha például videojátékokat forgalmazunk, akkor megnézhetjük, mely sportjátékok fogytak a legjobban az ünnepi szezonban. Majd kiszűrhetjük, milyen kulcsszavakkal keresnek az emberek a sportjátékokkal kapcsolatos ajándékötletre. Így máris tudjuk, milyen cikket kellene írnunk. Ha pedig esetleg nincs időnk ilyesmire, akkor is hagyatkozhatunk a tapasztalatainkra, és összeállíthatunk olyan tartalmakat, mint például „A legjobb sportjátékok focirajongóknak karácsonyra!”.

Könnyítsük meg a vásárlók dolgát!

Mindenki ismer olyat, aki utolsó pillanatra hagyja az ajándékok beszerzését. Emiatt érdemes átalakítani online áruházunk fő oldalát a karácsonyi időszakra. Esetleg létrehozni egy speciálisan erre az időszakra készült aloldalt.

Mit kellene itt megjelenítünk? A termékeinket oly módon, hogy az segítse az ajándékválasztást. Gyakorlatilag termék-válogatásokat kell létrehoznunk, és elneveznünk őket, majd azokat vonzó módon tálalni. A legfontosabb válogatási szempontok szerint érdemes elindulnunk, mint az ár (pl. „ajándékok 5000 Ft alatt”), a nem (pl. „ajándékok nőknek”), vagy az ajándékozottal ápolt kapcsolat jellege (pl. „a legviccesebb ajándékok kollégáknak”).

Mint a legtöbb esetben, itt is segít, hogyha az elérhető adatokra támaszkodunk (elmúlt évek fogyási adatai), valamint a vásárló fejével próbálunk gondolkodni (például, mi hogyan keresünk ajándékot egy webshop kínálatában).

Ajánljunk fel valami különlegeset meglévő vásárlóinknak!

A nagy versenyben és hirdetési zajban könnyű megfeledkezni róla, hogy ha webshopunk már üzemel egy ideje, akkor egy aranybányán ülünk. Ez pedig nem más, mint korábbi vásárlóink elérhetőségei. Használjuk ki az alkalmat, és lepjük meg őket személyre szabott ajánlatokkal!

Kiindulhatunk abból, hogy maguknak vásároljanak, de abból is, hogy szeretteiknek. Előbbi esetben azért van könnyebb dolgunk, mert figyelembe vehetjük korábbi vásárlásaikat. Ezek alapján összeállíthatunk számukra termékválogatásokat, amelyeket elküldhetünk például e-mailben egy kuponnal kiegészítve, így megköszönve, hogy minket választottak korábban.

Persze, arról se feledkezzünk meg, hogy mindenki szívesen fogad néhány kedves szót, főképp az ünnepek alkalmával. Olykor az is meglepetéseket okozhat forgalom szempontjából, hogyha SMS-ben minden címlistánkban szereplőnek elküldünk annyit, hogy „Reméljük, jól telik a karácsonyi készülődés. Ha mégis nehézségekbe ütköznél, hozzánk mindig fordulhatsz segítségért!”. Természetesen minél személyre szabottabb az üzenet, annál jobb.

Ajánlatok limitált mennyiségben, limitált ideig – karácsony utánra is

Nem véletlen, hogy a limitált ajánlatok a mai napig jól működnek. Sőt, azt is mondhatjuk: azért nem működnek elég jól, mert a vállalkozások nem elég bátrak használni őket. Azonban ez esetben adja magát az időzítés, még a kétkedőknek is.

Akár hirdetések révén, akár meglévő felhasználóinknak más csatornákon bátran küldjünk határidős ajánlatokat! Egy ingyenes szállítás, egy ingyenes díszcsomagolás vagy akár egy bejáratott árkedvezmény is meggyőzheti a legtöbb embert a vásárlásról, hogyha egy ideális határidőt szabunk mellé. Vegyük figyelembe, hogy ne legyen se túl korai, se túl kései a határidő. Egy ingyenes szállítási ajánlat december 10-i határidővel jó kiindulási alap lehet.

Ugyanígy játszhatunk a mennyiségekkel is. Ez esetben az is elegendő lehet, ha egyszerűen kiemeljük, mennyi van még készleten az adott termékből. Egyrészről remek alátámasztás, hogy év végével nehéz újrarendelni bármiből, másrészről erős érv lehet a meggyőzés folyamatában, ha jól láthatóan „már csak 30 darabot tudunk karácsonyig szállítani” a termékből. Valamint, azokról se feledkezzünk meg, akik karácsony után szeretnének vásárolni ajándékot akár magunknak, akár másoknak. Bátran fussunk neki még egy promóciónak a készleten maradt termékeinkkel karácsony után és az új év első napjaiban.

Szerezzük vissza azt az elhagyott kosarat

Végül, de nem utolsósorban vegyük figyelembe, hogy a megnövekedett forgalom megnövekedett kosárelhagyást is eredményez. Nekünk pedig az a dolgunk, hogy meglássuk a lehetőséget a problémában.

Amennyiben megvan látogatóink nagy részének e-mail címe, mi sem egyszerűbb, mint beállítani egy egyszerű kosárelhagyás utáni e-mail automatizációt a részükre. Amennyiben nincs, akkor sincs miért aggódnunk, hiszen például a Facebook Pixellel egyszerű módon „nyúlhatunk utána” a vásárlás nélkül távozó látogatóknak. Használjuk a dinamikus hirdetéseket vagy akár a legegyszerűbb remarketingtechnikákat az elhagyott kosár megmentésére!

 

Forrás: Piac&Profit

A cikk partnere: 

 

SPC Web Management