Miért hasznos az adatelemzés?

Adatelemzés
 

Miért hasznos az adatelemzés?

Az adatelemzés az Industry 4.0 hajtóereje. A vállalatok több mint 80%-a számít arra, hogy az adatelemzés a következő öt évben jelentős hatással lesz döntéshozatali folyamataikra.

Az adatok professzionális előkészítése értékes betekintést nyújt a termékek felhasználásába és lehetővé teszi a hosszú távú ügyfélkapcsolatok kiépítését. Az adatelemzés segíti a termékek továbbfejlesztését és az ügyféligényekre szabott szolgáltatások nyújtását is.

A szakértelem hiánya a legfőbb akadály

A PwC tanácsadó cég globális felmérésében részt vevő vállalatok szerint a negyedik ipari forradalom, vagyis az Industry 4.0 megvalósításához a szükséges technológia rendelkezésre áll, a problémát inkább a belső digitális kultúra, a jövőkép és a képzés hiánya jelenti, valamint az, hogy nincs elég szakember.

Például a megkérdezett cégek közel 40%-a támaszkodik egyes alkalmazottak elemzési szakértelmére, de nincs külön adatelemzési részlegük. Az Industry 4.0 stratégiák sikeres végrehajtásához azonban nem elég egyéni szakértőket alkalmazni az adatgyűjtésre és -értékelésre. Ahhoz, hogy a szakértők véleményére alapozva hozhassák meg döntéseiket, a társaságoknak professzionálisan kialakított adattárakra, algoritmusokra és érdemi javaslatokra van szükségük.

A tanulmány szerint a sikeres digitalizáció további előfeltétele az adatbiztonság. A digitális ökoszisztémák csak akkor működőképesek, ha az összes résztvevő biztos lehet abban, hogy adataik nem kerülnek illetéktelen kezekbe. Ehhez a cégek részéről jelentős erőfeszítésekre és biztonsági beruházásokra van szükség, továbbá egyértelmű szabványokat kell alkalmazniuk rendszereik, adataik védelme érdekében.

A digitalizáció horizontálisan és vertikálisan is hat az értékláncra

Ez egyrészt azt jelenti, hogy a cégeknek vertikális irányban jobban kell integrálniuk folyamataikat és adatkezelési tevékenységüket, a termékfejlesztéstől és -beszerzéstől a gyártáson át a szállítási logisztikáig. Másrészt szükség van az értékláncon belüli horizontális hálózatépítésre a főbb beszállítókkal, a vevőkkel és más partnerekkel, például az árumozgások követhetőséget és visszakereshetőséget biztosító megoldások alkalmazásával. A vállalatoknak ehhez összetett digitális megoldásokat kell létrehozniuk.

Fontos azt is kiemelni, hogy a Machine-to-Machine és az Internet of Things technológiáknak köszönhetően a cégek olyan digitális tulajdonsággal rendelkező termékeket és szolgáltatásokat fejleszthetnek ki, amelyek a termék teljes életciklusát átfogják, és ezáltal lehetővé teszik a végfogyasztókkal való kapcsolat szorosabbra fűzését is.

 

Forrás: m2mzona.hu

Teteje