A jövő szakemberei: boldogság menedzser és Y generációs mindenes

 

A jövő szakemberei: boldogság menedzser és Y generációs mindenes

Bár hihetetlennek tűnik, mégis létezik boldogság menedzser pozíció a startup cégek nagy részénél, akik a dolgozók jókedvéért felelnek. De ma már egy vállalkozónak nem csak boldogság menedzserre, hanem chatbotosra, vagy Growth Hackerre is szükségük van. 

A Startup Safari szervezői összeszedtek 10 olyan szakmát, amik a 21. században elengedhetetlenek a cégek számára:

1. Mood Manager/Happiness Manager: A pozíció lényege, hogy a munkakört betöltő személy kizárólag azzal foglalkozzon, hogy a vállalatnál mindenki jól érezze magát. Egy speciális HR-esnek is mondható, aki például csapatépítő tréningeket szervez, és azt üzeni az alkalmazottaknak, hogy maradjanak dolgozni, mindent megadnak nekik. Azt hinnék, hogy értelmetlen munkakör, pedig a hazai startup cégek legnagyobb részénél alkalmaznak ebben a pozícióban embereket, ráadásul fontos a munkaerő megtartása is. Mood Manager képzés egyelőre nincs, erre a pozícióra energikus emberek valók, akik mindig képesek mosolyogni és kreatívan kezelni a problémákat.

2. User Experience – Felhasználói élménytervező: Ő az a személy a vállalatnál, aki már akkor megmondja, hogy miért nem fog hatékonyan működni a honlap, mielőtt az elindulna, ezért szeretik is a vezetők és a marketingesek. Az ő feladata a weboldal vagy az online áruház elemzése, ő mondja meg, hogy a menüsor hol legyen, hogyan nevezzék el az egyes pontokat. Egy ilyen ember nélkülözhetetlen a reklám- és médiaügynükségeknek, ráadásul egy forgalmas webshopnál nagyon hasznos munkaerőnek bizonyul, hiszen mindig lehet valamit fejleszteni az oldalon. Erre a feladatkörre egy komplex ember szükséges, akinek van marketinges tapasztalata, üzleti értéke és programozói tudása is.

3. Adatelemző: A mostani vállalkozások számára az egyik legfontosabb pozíció. Heal Edina, a Google Magyarország vezetője szerint a kereskedőknek ma már ki kell találniuk, hogy a vevők mire vágynak, az online viselkedésük alapján pedig mindent elárulnak, csupán ki kell szolgálni az igényeiket. Ezt a datahalmazt rendszerezni is kell, ezért kellenek az adatelemzők, akiknek ismerniük kell az adott iparágat, szeretniük kell a matekot, az időigényes kutatómunkákat, és nem csak rend, de rendszerszeretettel is rendelkeznek.

4. Chatbotos: Érezte már, hogy egy honlapon felugró ablak megszólította és releváns választ kapott a kérdéseire szinte rögtön? Ha igen, akkor jó, mert chatbotos jó munkát végzett. Ő modellezi az emberi interakciókat, a látogató pedig semmit nem érzékel abból, hogy egy robottal beszélget. Főként akkor van szükség rájuk, ha azt szeretnénk, hogy az ügyfélszolgálatosnak kicsit kevesebb munkája legyen, de gördülékeny maradjon a kapcsolat a vevőkkel. Ez a terület folyamatosan változik, analitikus gondolkodás és fejlesztői háttér szükséges hozzá.

5. Community Manager: Ő az, aki mindenre figyel, aki építi a kapcsolati hálókat, folyton ismerkedik, és a vállalat dolgait is irányítja a háttérből. Sales területen tevékenykedik, vagyis, ha kell, elad, ha kell, befektetőket keres. Gyorsan és önállóan hoz döntéseket. Bár sokat kell dolgozni, de ha jó értékesítők vagyunk, akkor plusz teret nyerhetünk, és döntéshozói jogkört is kaphatunk, így pedig értékessé válunk a többi cég szemében.

6. Growth Hacker: Olyan vállalkozások marketingese, akiknek kevés pénzük van és nagy potenciáljuk. Low budgetből kell csodát tennie, ismernie kell a képviselt brandnek az értékét, érteni kell a célközönséget, az online világban minden területen profinak kell lennie. Akkor van rá nagy szükség, ha költeni kell marketingre, de nincs elég pénz rá. A cég sorsa a Growth Hackeren múlik, viszont gyakran előfordul, hogy nem kap elég pénzt a tervek megvalósítására. Olyan embernek való, aki marketingesként szereti a kihívásokat, és ismeri az online világ minden olcsó, de hatékony megoldását.

7. Social Influencer: A Social Influencer olyan megmondó ember, akire a közönség hallgat, marketinget csinál. Az ő felülete az Instagram vagy a YouTube. Tulajdonképpen úgy reklámoz, hogy a rajongók ezt észre sem veszik. Az a legjobb, hogy olyan embert találunk

8. ASO: Ő az alkalmazásokkal bűvészkedik, ő mondja meg, hogy mikor kerüljön store-ba a termék, milyen hirdetésekkel támogassák, és hogyan futtatható fel az applikáció. A pozícióhoz profinak kell lenni az alkalmazások területén.

9. Innovációs menedzser: Jellemzően a nagyvállalatoknál fordulnak elő. Méretük miatt a nagyvállalatok nem képesek elég hatékonyan működni, ezért innoválni sem tudnak. Az innovációs menedzser nem láthat mindig a jövőbe, de válságmenedzserként kommunikálhatja a vezetők felé, hogy miért nem működik jól a vállalkozás, min kellene változtatni. Ha régóta csak vegetál a vállalkozás, és nem tud tovább lépni, akkor érdemes bevenni egy ilyem embert a cégbe. A pozícióhoz szükség van egy kis vállalkozói, döntéshozói tapasztalatra, kritikusnak, flexibilisnek és tárgyalóképesnek kell lennie.

10. Y generációs mindenes: Ez a pozíció amolyan bónusz pozíciónak is mondható, mivel a Y generáció gyakran érzi azt, hogy nem fér be sehova, egy konkrét feladatkört nem tud ellátni, nem képes sokáig egy feladatra koncentrálni, éppen ezért a cégbe se tudnak beilleszkedni. A cégvezető ezeket akár hibaként is elkönyvelheti, de egy szabadabb feladatkörrel előcsalogathatóak a z Y generáció értékei, mint a gyors reakció és problémamegoldás, a döntésképesség, a kritikus gondolkodás a szabálykövetés helyett. Az ilyen típusú munkavállaló nagy értéket képviselhet a cég életében, főleg, ha a cégvezető jól „hasznosítja”.

Teteje