Ami minden sikeres kapcsolatban fontos

 

Ami minden sikeres kapcsolatban fontos

Mi segíti a cégvezetőt abban, hogy sikerre vigye vállalkozását? Sok ötlet eszünkbe jut – lehet, hogy jogosan - de gondolunk-e arra, ami igazán lényeges? Ha mélyére nézünk, hogyan működik, észrevesszük, hogy sok a hasonlóság egy jó párkapcsolat és egy sikeresen működő cég között. Ami kell hozzá, az tulajdonképpen ugyanaz.

Vállalatot vezetni éppen olyan - ugyanazok a képességek kellenek hozzá -, mint a jó párkapcsolatot fenntartani. Például fontos elismerni a másik munkáját, tiszteletben tartani azt. Hiszen ez a másik embernek fontos dolog az életében.

Akár céges kapcsolatokról, akár baráti vagy párkapcsolatról beszélünk, egyiket sem tudjuk egyedül csinálni. Egyszerűen nem lehetséges együttműködés nélkül. Erre egy példa, a gyártástól az értékesítésig eljuttatni a terméket. Ha gyártás rendben is megy, megérkezik a raktárba, de az értékesítéssel foglalkozó munkatársak nem dolgoznak össze az eladásban és mondjuk lejár a szavatossága még eladás előtt, hiába működött az elején.
Ha egy párkapcsolatot hosszútávon akarunk fenntartani, érdekelnie kell a társunk munkája, és tiszteletünkkel elismerni, ha látjuk, hogy neki az milyen fontos. Gondolnunk kell rá, hogy az ő idejének egy részét arra akarja fordítani. Tehát támogatnunk kell, hogy tudjon benne fejlődni. Itt az együttműködést jelentheti például, hogy amíg ő elvégzi a szükséges iskolát, átvegyünk kicsit többet a terhekből.

Ha vannak közös célok, a kapcsolatban öröm, boldogság, az üzletben pedig együttes siker az eredmény.
Az is nagyon fontos tényező minden kapcsolat sikerében, hogy a társak, a felek elköteleződnek egymás mellett. Akár munkatárs, akár üzletfél, aláírja a szerződését egy meghatározott időre. Addig, ha kitart a másik fél mellett, megfizetődik a kitartása és ez az üzleti sikerek motorja lehet. Manapság ritka a hűséges munkatárs, meg kell becsülni.

A munkavállalók mostanában könnyebben váltanak munkahelyet. Talán a több és gyorsabb információáramlás miatt több lehetőséget látnak maguk előtt. Általában nem a kapcsolat győz, hisz nincs is megfelelően kialakítva. A munkatárs nem kötődik a céghez. Kimutatható, hogy azok a vezetők sikeresebbek, akik képesek igazi kötődést kialakítani beosztottjaikkal.

Egy ügyfeleket fogadó cégnek is csak olyan munkatársakat érdemes felvennie, akik képesek kapcsolatot kialakítani és tudnak bánni az emberekkel.
Hisz ellenkező esetben az ügyfelek elpártolnak a cégtől.

A kíváncsiság, tisztelet és elköteleződés igen fontos minden kapcsolat életben tartásához. Alap emberi készségek ezek, ami bennünk van, csak élni kell velük. Hozzáállás kérdése, szokták mondani. Összedolgozás, együttműködés, együttélés – az előző három nélkül nehezen működik.

Ha ezeket megkapja egy ember, nem akar elmenni máshová, hisz úgy érzi megkapja, ami mindenkinek fontos az életében:
meg tud nyugodni valahol, elismerve és szeretve van. Persze ez sem biztos, hogy mindenkinek ugyanazt jelenti, de tegyük fel, már kialakult egy olyan kapcsolat, ahol a felek megértik egymást.

Akkor már beszélhetünk a kölcsönös tiszteletről, szeretetről, elköteleződésről. 

Ezen értékeket nemcsak elvárni, inkább adni kell!