A nyereséges vállalkozás egyik legfontosabb alapja a minden szegmensre kiterjedő üzleti terv, de emellett tanácsos több forrásból is informálódni a tapasztalt cégvezetőktől. A K&H: üzletet ide! program e célból összeollózott néhány fontos tippet a szakmájukban sikeres vállalkozóktól, hiszen a gyakorlati és személyes tapasztalatok azok, amelyek igazán segítségükre szolgálnak a fejlődő vállalkozásoknak.
Mindegyik vállalkozás életében eljön az a perc, amikor kardinális üzleti döntéseket kell meghoznia. A K&H félezer hazai cégvezető meginterjúvolásával történt felmérése alapján ilyen esetben a cégek nyomós része a tulajdonostársak (48%) és a családtagok (35%) véleményére kíváncsi, de akad olyan is, aki nem szükséges tanács, és inkább egyedül dönt (8%). Egy vállalkozás esetében is igaz az a mondás, a több szem többet lát, ezért mindenképpen fontos több forrásból tájékozódni az üzleti döntés meghozatalát megelőzően.
Meglátásunk szerint – legyen szó akár negatív, akár pozitív élményekről – a gyakorlati és személyes vélemények, illetve szakismeret azok, amelyek leginkább segíthetik a fejlődésben a vállalkozásokat. A K&H: üzletet ide! programunk keretében ezért három, a szakmájukban sikeres vállalkozót kértünk fel, hogy osszák meg tapasztalataikat, és üzleti tippjeikkel segítsék a bővülés előtt álló cégeket” – tájékoztat Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztályának feje. Auguszt József, Heimann Zoltán és Rozsnyai Sándor tippjei nemcsak a fejlesztés előtt álló cégeknek, de a teljes kkv-szektor számára hasznosak lehetnek.
A sikeres üzletemberek tízparancsolata
· Az optimális helyszín kiválasztása: olyan helyen érdemes üzletet nyitni, amely a beszerzés és az eladás szempontjából is optimális.
· Vállalkozást menedzselni nem lehetetlen egyedül, de igencsak megterhelő feladat. Avégett, hogy ne menjen a munka a magánélet és az egészség rovására, alapvetően fontos a megfelelő partnerek és szakértő csapat kiválasztása, akikben feltétel nélkül megbízhatunk.
· A hosszú távon is gyümölcsöző működéshez alapkövetelmény, hogy a vásárló minőségi terméket és szolgáltatást kapjon, hiszen ily módon tudjuk a vásárlók elkötelezettségét növelni.
· Kreáljuk meg saját stílusunkat, egyediségünket, amivel könnyen megkülönböztetjük magunkat a konkurenciától.
· Szünet nélkül látni, érzékelni kell a világ, a piac változásait, hogy azonnal tudjunk a reformokra reagálni. Legyünk nyitottak, állandóan szélesítsük látókörünket.
· Legyünk strapabíróak, türelmesek. Ahhoz, hogy az optimális ügyfélkör kialakuljon, időre van szükség. Ne hátráljunk meg az első kudarcnál, hiszen a sikereket hosszabb távon szokás mérni.
· Vegyük észre a problémát, elsődlegesen magunkban keressük a megoldást, majd hozzunk expressz döntést, mivel a nem döntés a leginkább ördögtől való.
· A jó pap is holtig tanul, így tartja a mindenki által jól ismert szállóige. ez a vállalkozásoknál sincs másképpen, ezért célszerű mindig a fejlődési lehetőségeket keresni.
· A cégirányításhoz az ösztönök mellett szükség van a tudatos tervezésre. Ha már van stratégiai elképzelésünk, sokkal egyszerűbb a feladatokat, a célkitűzéseket abba az irányba kormányozni.
· A generációváltást tervező cégek esetében nagyon fontos az idősebb és a fiatalabb korcsoport közti nézeteltérések és különbségek rendezése, valamint a feladatok megosztása. A szakmai feladatokat általában ildomos az idősebbre, a szervezési és kommunikációs feladatokat pedig a fiatalabbra hagyni.